۲۵ آذر ۹۲ ناگهان صالح‌شهر سیاه‌پوش شد/جاده‌ای که پس از ۷ سال تکمیل نشد
۲۵ آذر ۹۲ ناگهان صالح‌شهر سیاه‌پوش شد/جاده‌ای که پس از ۷ سال تکمیل نشد

۲۵ آذر ۹۲ روزی بسیار غم‌انگیز برای مردم صالح‌شهر و شهرستان گتوند است که هرگز فراموش نخواهد شد.

رچنین روزی در سال ۱۳۹۲ خبر رسید که مینی‌بوس حامل دانشجویان صالح‌شهری در جاده حادثه‌خیز شوشتر به دزفول در محدوده گتوند تصادف کرده‌ و بیست کشته و زخمی برجا گذاشته است.

با مخابره‌شدن این خبر بین اهالی صالح‌شهر ناگهان صدای بانگ و فغان شهر را فراگرفت، همه مات و مبهوت مانده بودند و کسی باور نمی‌کرد که این اتفاق افتاده است.

هشت نفر مجروح و دوازده نفر که نُه نفر آنها دانشجو بودند در این حادثه پرپر شدند، جوانانی که آرزوها داشتند و آینده‌ای درخشان برای خود ترسیم کرده بودند.

در روز تشییع و خاکسپاری جان ‌باختگان این حادثه غم‌انگیز، سیل عظیمی از حضور مردم دیده می‌شد، از همه نقاط استان برای حضور در این مراسم آمده بودند، حضور مردم فوق تصور و  بی‌نظیر بود هزاران نفر در تشییع و خاکسپاری جان‌باختگان شرکت کردند، صحنه‌ای از حضور مردم را در ویدیوی زیر بیینید.

۲۵ آذرماه ۹۲ یک روز فراموش نشدنی برای مردم صالح‌شهر است و داغی‌ست که تا ابد بر دلهای این مردم خواهد ماند.

روزی که این حادثه غم‌انگیز و جانسوز رقم خورد باند دیگر جاده ورودی صالح‌شهر آماده افتتاح بود اما افتتاح نشد، به‌راستی که اگر این باند افتتاح می‌شد شاید این حادثه رقم نمی‌خورد و همین امر موجب خشمگین شدن مردم صالح‌شهر شد و در هفته اول دی‌ماه ۹۲ مردم در جاده شوشتر به دزفول در محدوده گتوند(صالح‌شهر) تجمع کردند و جاده برای ساعاتی مسدود شد.

مردم صالح‌شهر در آن تجمع خواستار رسیدگی فوری به مسئله دوبانده کردن این جاده شدند اما بعد از گذشت هفت سال هنوز این جاده یک‌طرفه نشده است.

محمدزاده رئیس اداره راه و ترابری شهرستان گتوند روز گذشته در گفتگویی اظهار کرد: حدود یک ماه پیش از جاده شوشتر به دزفول حد فاصل کیلومتر ۱۸ تا صالح شهر به‌طول ۶ کیلومتر که جز محدوده گتوند است نقشه برداری انجام شده و آماده کلنگ‌زنی برای آغاز به‌کار است.

رضا رضایی رئیس اداره راه و شهرسازی خوزستان مرداد سال گذشته درخصوص اعتبار و عملیات اجرایی این پروژه گفته بود: پروژه ۷ کیلومتر ابتدایی چهار خطه کردن جاده شوشتر – دزفول طراحی و اسناد آن آماده شده و از هفته آینده به مناقصه خواهد رفت.

وی افزود: در مجموع ۳۰ کیلومتر از این محور در حوزه شهرستان دزفول و ۱۲ کیلومتر از این محور در حوزه شوشتر است و ۱۶۰ میلیارد ریال برای چهار خطه کردن جاده شوشتر- دزفول تخصیص داده شده است.

به گفته استاندار خوزستان در بهمن ۹۸ پس از سیل خوزستان که بخشی از جاده اهواز – اندیمشک متوقف شد، که به عنوان پدافند غیرعامل حتما باید جاده دیگری هم موازی با این مسیر مهیا می‌کردیم و در این زمینه، بهترین مسیر، همین مسیر شوشتر به دزفول بوده که به زودی چهارخطه کردن آن با ۶۴ میلیارد تومان هزینه آغاز خواهد شد.

  با وجود تخصیص اعتبارات لازم و وعده‌های داده شده، حال انتظار می‌رود که مسوولان مربوطه سریع‌تر پروژه دوبانده کردن این جاده را تمام کنند.

  • منبع خبر : خوزنیوز