به گزارش وکیل ملت او همچین در این نامه با گلایه از مغفول ماندن اصل توسعه حمل و نقل عمومی شهرها در بودجه سالهای گذشته پیشنهاده کرده است که ۵/۲ هزارمیلیاردتومان از منابع حاصل ازهدفمندسازیی یارانه ها به صورت مجزا و مشخص توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد .
رئیس فراکسیون مدیریت شهری همچنین خواستار تکلیف و الزام بانک های عامل برای اختصاص حداقل ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش خصوصی،شهرداری ها و شرکت های تعاونی برای توسعه و حمایت از حمل ونقل درون شهری،در غالب بودجه سال آینده شده است.
در مقدمه نامه این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به نادران آمده است : احتراماً، با عنایت به تکلیف دولت بر حمایت از حمل و نقل عمومی شهرها بر مبنای قوانین دائمی مختلف و همچنین قوانین بالادستی از طریق دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور؛برخی از قوانین موجود از جمله:قانون حمایت از سامانه های حمل و نقل ریلی شهری و حومه (مصوب ۱۳۸۵)، قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت (مصوب ۱۳۸۶)،قانون هدفمند کردن یارانه ها (مصوب ۱۳۸۸) و قانون برنامه ششم توسعه می باشد؛ علیهذادر سال های اخیر حمل و نقل عمومی شهرها در لوایح بودجه سنواتی مغفول مانده و یا اعتبارات اختصاص یافته به این موضوع، به دلیل تنگناهای مالی محقق نگردیده است
او درهمین راستا در ادامه نامه اش برای حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی شهرها ۹ پیشنهاد را به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارایه کرده است .
نماینده تهران پیشنهاد کرده است که با توجه به قانون هدفمندی یارانه ها مبنی بر اختصاص منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه ها به توسعه حمل و نقل عمومی سالانه در بند (۴) تبصره (۱۴) قانون بودجه منابعی جهت بازپرداخت تعهدات حمایت ازحمل ونقل عمومی و برخی عناوین دیگر اختصاص می یابد. این منابع در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان می باشد لذا پیشنهاد می شود مبلغ اختصاص یافته به حمل و نقل عمومی به مبلع ۵/۲ هزار میلیارد تومان، از سایر موارد تفکیک شده و در بند جداگانه ای در جدول مربوطه تفکیک و تصریح شود.
پیرهادی در پیشنهاد دیگری تاکید کرده است که با توجه به اهمیت زیرساخت های حمل و نقل عمومی در شهرها، پیشنهاد می شود در صورت استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در بند (ه) تبصره (۴) قانون بودجه، بند مجزایی جهت سرمایه گذاری در زیرساخت های حمل و نقل عمومی تعیین گردد.
او همچنین در پیشنهاد سوم خود به نقش حمایتی بانک های عامل در این زمینه پرداخته و آورده است که با توجه به اینکه در بند (ب) تبصره (۴) لایحه بودجه به بانک های عامل اجازه داده شده است تسهیلاتی جهت توسعه حمل و نقل درون شهری و برون شهری به بخش خصوصی،شهرداری ها و شرکت های تعاونی اختصاص دهند، پیشنهاد می شود عبارت “مکلف می شوند حداقل ۲۰۰ هزار میلیارد ریال” جایگزین عبارت “اجازه داده می شود” گردد.
در ادامه نامه رئیس فراکسیون مدیریت شهری همچنین پیشنهاد شده است که متن ذیل به تبصره (۲) الحاق گردد: به منظور احداث و تکمیل طرح های عمرانی در حوزه حملو نقل ویژه خطوط ریلی، به دولت اجازه داده شود تا سقف ششصد هزار میلیارد ریال (۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) از محل ارائه حقالامتیاز، واگذاری سهام و حقوق مالکانه، واگذاری طرحهای تملک دارایی هایسرمایهای و طرحهای سرمایهگذاری متعلق به وزارت راه و شهرسازی و همچنین واگذاری اموال و داراییهای غیرمنقول وزارت راه و شهرسازی تأمین نماید. واگذاریها در چهارچوب قوانین و مقررات به تأیید هیأت وزیران میرسد.
او در ادامه این نامه می افزاید :همچنین پیشنهاد می شود متن ذیل به تبصره (۵) الحاق گردد: به دولت اجازه داده می شود پنجاه درصد (۵۰%) از بدهی های ارزی و ریالی شهرداری کلانشهرها به سیستم بانکی شامل اصل،سود و جرائم تسهیلات ماخوذه بابت ساخت و توسعه خطوط حمل و نقل ریلی درون شهری (مترو)مطابق تعهدات دولت ذیل ماده (۵)قانون حمایت از سامانه های حمل و نقل ریلی مصوب سال ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی را به عنوان بدهی دولت به نظام بانکی کشور تلقی نموده و نسبت به تهاتر آن در چارچوب ماده(۸)قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی کشور و سایر قوانین موضوعه اقدام نماید.
رئیس فراکسیون مدیریت شهری همچنین دربند دیگری از نامه اش پیشنهاد داده است که متن ذیل به تبصره (۱۰) الحاق گردد: خزانه داری کل کشور موظف است ۱۰۰ درصد وصولی وجوه حاصل از جرائم رانندگی را منطبق با سهم شهرداریها و دهیاریهای کل کشور از محل ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۲/۸/۱۳۸۹ با اصلاحات و الحاقات بعدی را هر ماه به حساب متمرکز وجوه وزارت کشور ( سازمان شهرداریها و دهیاریها) نزد خزانه داری کل کشور واریز نموده و سهم سایر ذینفعان را به حساب درآمدهای عمومی واریز نماید. وزارت کشور موظف است جرائم وصولی هر استان و شهر را میان شهرداریها و دهیاریهای همان استان بر اساس شاخص میزان جرائم وصولی محل وقوع، توزیع و حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به حساب آنان واریز نماید.
وی همچنین پیشنهاد کرده است که با توجه به تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده در صحن مجلس شورای اسلامی، تعیین عوارض سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده به نسبت ۵۰ درصد مقرر گریده، لیکن در لایحه پیشنهادی دولت سهم شهرداری ها در قسمت مصارف جدول تبصره (۱۴) به نسبت ۳ درصد از ۹ درصد تعیین شده است. لذا با توجه به تصویب نسبت های جدید و مراحل نهایی تایید در شورای نگهبان و ابلاغ این قانون برای سال ۱۴۰۰، این ارقام متناسب با نسبت های جدید اصلاح گردد. بنابراین پیشنهاد می شود سهم دولت از این منابع در ردیف ۱۱۰۵۰۱ به ۵۰ درصد کاهش یابد. در غیر این صورت با ابلاغ قانون مالیات بر ارزش افزوده، امکان اختصاص سهم شهرداری ها وجود ندارد.
نماینده تهران در پیشنهاد دیگری تاکید کرده است که اصلاح ردیف ۴ تبصره (۱۴) به شرح: “بازپرداخت تعهدات طرحهای بهینه سازی مصرف انرژی، حمایت از حمل و نقل عمومی(۵۰۰۰۰)، گازرسانی،جمع آوری گازهای همراه و مشعل موضوع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور” وهمچنین اصلاح ردیف ۲۳ جدول تبصره ۱۴ به شرح: “تولید واشتغال (بند الف تبصره ۱۸) و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از بحران کرونا(۳۰۰۰۰)، راههای روستایی(۱۰۰۰۰) و حمل و نقل ریلی و درون شهری(۳۰۰۰۰)” لحاظ گردد.
رئیس فراکسیون مدیریت شهری در نهایت در نهمین پیشنهاد حمایتی اش در بحث حمل و نقل عمومی به نادران خواستار الحاق عبارت: “اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر به شرکتهای قطار شهری کلانشهرها به ازای صرفه جویی های ناشی از کلیه سفرهای روزانه (۱۵۰۰۰)” به ذیل به بند (۱۳) جدول تبصره (۱۴) لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شده است.
وی همچنین پیشنهاد کرده است که با توجه به تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده در صحن مجلس شورای اسلامی، تعیین عوارض سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده به نسبت ۵۰ درصد مقرر گریده، لیکن در لایحه پیشنهادی دولت سهم شهرداری ها در قسمت مصارف جدول تبصره (۱۴) به نسبت ۳ درصد از ۹ درصد تعیین شده است. لذا با توجه به تصویب نسبت های جدید و مراحل نهایی تایید در شورای نگهبان و ابلاغ این قانون برای سال ۱۴۰۰، این ارقام متناسب با نسبت های جدید اصلاح گردد. بنابراین پیشنهاد می شود سهم دولت از این منابع در ردیف ۱۱۰۵۰۱ به ۵۰ درصد کاهش یابد. در غیر این صورت با ابلاغ قانون مالیات بر ارزش افزوده، امکان اختصاص سهم شهرداری ها وجود ندارد.
نماینده تهران در پیشنهاد دیگری تاکید کرده است که اصلاح ردیف ۴ تبصره (۱۴) به شرح: “بازپرداخت تعهدات طرحهای بهینه سازی مصرف انرژی، حمایت از حمل و نقل عمومی(۵۰۰۰۰)، گازرسانی،جمع آوری گازهای همراه و مشعل موضوع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور” وهمچنین اصلاح ردیف ۲۳ جدول تبصره ۱۴ به شرح: “تولید واشتغال (بند الف تبصره ۱۸) و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از بحران کرونا(۳۰۰۰۰)، راههای روستایی(۱۰۰۰۰) و حمل و نقل ریلی و درون شهری(۳۰۰۰۰)” لحاظ گردد.
رئیس فراکسیون مدیریت شهری در نهایت در نهمین پیشنهاد حمایتی اش در بحث حمل و نقل عمومی به نادران خواستار الحاق عبارت: “اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر به شرکتهای قطار شهری کلانشهرها به ازای صرفه جویی های ناشی از کلیه سفرهای روزانه (۱۵۰۰۰)” به ذیل به بند (۱۳) جدول تبصره (۱۴) لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شده است.
منابع توسعه حمل و نقل عمومی تعیین و اجرای آن تکلیف شود
برچسب ها
این مطلب بدون برچسب می باشد.
تجمع دوباره خریداران خودرو از شرکت رامک خودرو جلو ساختمان قوه قضاییه
تعدادی از خریداران خودرو از شرکت رامک خودرو امروز 24 خرداد ماه جلو ساختمان قوه قضاییه جهت اجرای حکم قطعی علیه این شرکت تجمع کردند.
معرفی کتاب فقر و نابرابری اقتصادی پروفسور ملک زاده
کتاب فقر و نابرابری اقتصادی «با رویکرد موردی به برخی از فعالیتهای کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای فقرزدایی» یکی از کتاب های پروفسور محمد شریف ملک زاده است.
تقدیر از پروفسور محمد شریف ملک زاده دانشمند ایرانی و صاحب نظریه MFT
پروفسور محمد شریف ملک زاده دانشمند ایرانی و صاحب نظریه MFT از سوی دانشگاه های جهان مورد تقدیر قرار گرفت
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نام نویسی ۱۲ هزار خادمیار البرزی در سامانه ی خدمت رضوی
دبیر پیشین کانون های خدمت رضوی استان البرز اعلام کرد از ابتدای تشکیل نمایندگی آستان قدس رضوی در استان (سال ۱۳۹۵) تاکنون بیش از ۱۲ هزار خادمیار در سامانه خدمت رضوی نام نویسی کرده اند.
مکتب حاج قاسم فقط برای ایام شهادتش نیست بلکه برای این است که به آن عمل شود.
مسئول مرکز نیکوکاری فرزندان شاهدگفت : الگو و قاعده ای که بزرگانی چون حاج قاسم به آن عمل کردهاند باید مورد توجه باشد. مکتب حاج قاسم فقط برای ایام شهادتش نیست بلکه برای این است که به آن عمل شود.
حفظ منابع طبیعی کشور با کار حفاظت فیزیکی صرف ممکن نیست زیرا موضوعات اقتصادی و اجتماعی و پارامترهای دیگر تاثیر گذار هستند.
به گزارش پایگاه خبری وکیل ملت، دکتر مسعود منصور در آیین گرامیداشت شصت و نهمین سالروز درگذشت استاد کریم ساعی بنیانگذار علوم جنگلبانی ایران افزود: همانطور که می دانیم منابع طبیعی و جنگل های کشور متاثر از عوامل طبیعی و غیر طبیعی است که در معرض آسیب و خسارت قرار دارند.
شاخص های محیط زیست کشور بهبود می یابد
به گزارش خبر نگار وکیل ؛علی سلاجقه روز دوشنبه در آیین گرامیداشت شست و نهمین سالروز درگذشت استاد کریم ساعی بنیانگذار علوم جنگلبانی ایران اظهارداشت: من امروز را به عنوان روز تجلیل از عالمان ،اساتید بزرگوار و دانشمندان عرصه ی منابع طبیعی و محیط زيست کشور مینامم
تولید گوشت گیاهی، جایگزین گوشت دامی برای اولین بار در کشور
سید محمد علی ابراهیم زاده موسوی استاد تمام گروه مهندسی علوم و صنایع غذایی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی تهران در گفتگو با خبر نگار وکیل ملت اظهار داشت : این دستاورد علمی برای اولین بار است که در کشورو جهان اتفاق افتاده و به مرحله ی نهایی رسیده است

تولید صادراتمحور، مستلزم برطرف کردن شکاف تکنولوژیک در خطوط تولید با مشارکت بخش خصوصی است
غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، معتقد است که موفقیت کشور در زمینه تولید اشتغالآفرین و صادرات محور، نیازمند برطرف کردن شکاف میان سطح تکنولوژی خطوط تولید داخلی و جهانی است.
پیشرفتهای برنامه صندوق ضمانت صادرات در ارتقاء کارکردهای بیمه در مبادلات بین المللی
وزارت صمت در گزارش عملکرد سه ماهه خود به جزئیات پیشرفت های برنامه ارتقاء کارکردهای بیمه در مبادلات بین المللی که در صندوق ضمانت صادرات ایران پیگیری شده است، پرداخت.
دولت انقلابی موانع تولید را بردارد
رییس هیات مدیره شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب با تولید کنندگان گفت: اگر دولت موانع سر راه تولیدکنندگان را بردارد اقتصاد کشور پویا می شود.
میانگین بودجه اتاق از محل ۳ در هزار درآمد مالیات ۱۶۰میلیارد تومان است
میانگین بودجه اتاق ایران از محل ۳ در هزار درآمد مشمول مالیات دارندگان کارت بازرگانی در پنج سال گذشته حدود ۱۶۰ میلیارد تومان بوده و منابع هزاران میلیارد تومانی صحت ندارد.
نگاهی به جایگاه صندوق ضمانت صادرات ایران در اقتصصاد ایران
به طور کلی توجه به مسئله تولید و صادرات غیر نفتی، منجر به افزایش توان اقتصادی یک کشور میشود و راه را برای پیشرفت در حوزههای دیگر باز میکند.

رسانه های البرز ظرفیت های استان را به مردم معرفی کنند/ خبرنگاران علمداران جهاد تبیین هستند
رسانه ها در جهاد تبیین و جنگ ترکیبی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، علمداران این جهاد هستند.
نمایشگاه جشنواره دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی در البرز گشایش یافت
نمایشگاه جشنواره دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی استان البرز با حضور اصغر باقرزاده سرپرست فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش روز یکشنبه درکانون شهید فهمیده کرج گشایش یافت
استعدادهای سینمائی البرز، شناسائی و حمایت می شوند.
سعید جابری انصاری در جلسه دیدار با اعضای انجمن سینمای مستند و تجربی البرز؛ هنر سینما، ظرفیت و اثرگذاری بالائی دارد استعدادهای سینمائی البرز، شناسائی و حمایت می شوند.
نه در غربت دلم شاد و نه رویی در وطن دارم
وقتی در خیابان ها قدم میزنم وقتی با آدم ها صحبت می کنم وقتی درد را در چشمان مردم میبینم وقتی ای کاش رفته بودم ها را می شنوم از خودم می پرسم چرا؟ کاش می دانستند خارج از این خاک بهشت برین نیست؛ درد غربت درد بدیست نه اینکه که هر کسی رفته غمگین است نه ولی خارج از اینجا هم آن تابلوی رنگ روغن رویایی نیست.
طرح تکریم «بانوان مجاهدپرور» اجرا می شود
در هفته تکریم از سالروز رحلت حضرت ام البنین(س) تا سالروز ولادت حضرت زهرا(س) طرح تجلیل از «بانوان مجاهد پرور» از سوی ستاد مردمی جبهه فرهنگی استان البرز اجرا می شود.